tisdag 18 mars 2008

tackhej

the show is over!

det hela framstod som något helt annat
allt jag sa tolkades till något annat
ingenting av det jag gjorde
kunde släta över dina missuppfattningar
tillåt mig att denna gång
tacka för mig
bocka och lämna scenen
tillåt mig att skratta lite
för visst är det ganska lustigt
när någon tror sig ha en sådan klarhet
fast hon virrar omkring i total dimma
tillåt mig att skratta lite till
för visst är det häpnadsväckande
när någon tror sig veta nästkommande steg
fast hon själv står vid ruta ett
och inte ens har en aning hur hon kommer vidare
kanske borde jag inte skratta alls
kanske är det bara tragiskt hur vissa människor
köper billigt snack
och säljer det för en billigare peng
Föreställningen är över foks
Denna gången uteblir applåderna
Möjligtvis ett pris
För de förvånansvärt duktiga aktörerna
Möjligtvis en utmärkelse
För den medryckande handlingen
Men som helhet
var det bara en rippoff


Snälla du, som gång på gång använder dig utav samma historia.. Samma handling och samma huvudroll. Du som endast byter ut miljön och medverkare. Snälla du som ständigt använder samma avslut på dina föreställningar. Förstå att det inte längre är uppskattat.

Nej inga aplåder alls

1 kommentar:

Anonym sa...

wow arabadji lever!!=P läget främling? hehehe