söndag 14 september 2008

hans doft...

hur kan ett par enkla ord
säga så mycket mer
hur kan ett litet leende
äga tillfället
han kom, han såg, han blev segraren....
plötsligt var inte det dimmiga vägskälet längre
så diffust
plötsligt fanns det bara en väg att gå
natten lämnade inga andra alternativ...
När jag blundande
när han omfamnade
så visste jag att jag var hemma
det var något med hans doft...
plötsligt så spelade det ingen roll
vad som skulle ske när drömmarna
övergått till verkligheten
jag kände hans doft
även då...
när han för längesedan försvunnit ur sikte
jag visste ju att han snart.. skulle infinna sig på plats
igen
och återigen
det dimmiga vägskälet
var inte längre diffust
han gav mig inga alternativ
bad mig inte välja
utan bad mig bara följa efter...
hans doft vägledde mig till den plats
där jag står idag
och ler vid tanken av att
ett par enkla ord
kan säga så mycket mer
hur hans leende
kunde äga natten
hur hans doft
gjorde honom till
nattens segrare

Inga kommentarer: