tisdag 19 juni 2007

vandrar vidare!

plötsligt händer det... Och när det väl händer, så händer allting på en gång.
På gott och ont.
På en och samma dag händer följande:
Jag får ett förstahands kontrakt i Uppsala!
Jag får ett kickass jobb i växjö!
Jag hittar en som vill hyra min lägenhet i 2:a hand
Jag säger upp mig på mitt jobb i partille!

Så den 1:a juli, är det Bye Bye Partille..
Partille som har varit mitt hem i tre år nu. Snart är det dags att få röra sig vidare. Kommer bo i växjö hos päronen i en månad, och sedan vidare til Uppsala.
Jag som verkligen har längtat mig bort från partille och Göteborg, börjar nu känna ett visst vemod med hela flytten. Sakta men säkert börjar en ångest smyga på mig, och jag inser att jag verkligen kommer att sakna Götet. Har träffat så underbara människor här, människor som varit totala främlingar men som idag är bland mina närmaste vänner. Här har jag växt och utvecklats något enormt som person. Här har jag skrattat och gråtit, älskat och hatat.

Och snart bär det alltså av till Uppsala.
jag ser jack shit framför mig. Har inga visioner av hur det ser ut.. ännu en gång kommer jag stå där som en rookie och verkligen inte kända en själ. Förutom min noubcake förstås. Återigen står jag på ruta ett när det gäller bekantskaper. Precis som jag gjorde första dagen i partille. Frågan är om det kommer att bli lika lätt att skaffa vänner där. Jag hade precis fyllt 18 när jag kom till P:et, och allt kändes så mycket lättare då. Men idag märker jag ständigt av, hur min sociala kompetens börjar avta lite smått.. just pågrund av att jag inte orkat knya nya bekantskaper, har inte alls kännt det behovet.
Men men, vänner är faktiskt mitt minsta bekymmer just nu. Jag har mina älskade i mitt hjärta och vart jag än hamnar, så finns de alltid vid min sida.
Längtar efter att få träffa mina twins på regelbunden basis.
Summa summarum...
Allt ska bli Kickass!
Fullt med kärlek

Inga kommentarer: