tisdag 9 februari 2010

stjäl själar utan skäl


Jag har aldrig behövt bevittna
hur någon stjäl själar utan skäl
jag droppar nog aldrig arg poesi om orättvisor eller orätta visor
visst blir jag arg men jag föredrar att rätta visor genom att slåss med violetta rosor
Jag kommer aldrig höja rösten åt världen, hoppar över den delen och agerar hellre för den
Jag är inte anti-krig, jag är pro-frid
Jag är inte anti-hiv, jag är pro-liv

jag har aldrig behövt vandra bland lik och över deras själar behövt ta stora kliv
Jag har aldrig behövt stjäla för att överleva eller ljuga för att låta mor leva
Jag har aldrig behövt vandra frusen, ovanför taken eller vandrat utanför husen klarvaken
Jag har aldrig behövt bevittna
hur någon stjäl själar utan skäl
jag har aldrig behövt bevittna
hur någon stjäl själar utan skäl

Jag har bara vandrat på långa gator där jag klivit över djupa pölar för att behålla skorna vita
Jag har bara snattat från ICA för att övertyga, jag ljög för mor , men jag svär lögnerna var vita
Jag har bara vandrat frusen för att far hade en dröm om de röda husen med knutar vita

Jag har aldrig behövt bevittna
hur någon stjäl själar utan skäl
jag har aldrig behövt bevittna
hur någon stjäl själar utan skäl
Aldrig har jag fått bevittna
hur någon stjäl själar utan skäl
jag är blind
aldrig kan jag
be
vitt
uttrycka sin färg
Jag är blind




1 kommentar:

Tonen sa...

För bra aziz! magiskt! Nu vet jag vart mina ord går iom att jag tappat ord.. så plockar du upp dem och använder dem i så fin bemärkelse.. Bless ya mind!