lördag 23 juli 2011

STJÄL SJÄLAR UTAN SKÄL


Jag är inte anti-krig, jag är pro-liv
jag är inte anti-strid, jag är pro-frid

på genomskinlig dimma fastnar aldrig färg
gråa toner finns i miljoner
ohörda röster hör döva toner
tid skänker ålder
främmande händer bildar former
uppslag skriker: DET TILLHÖR NORMEN


Evighetens maskerad
Fri klädsel men bestämda teman
Obligatorisk medverkan
Tillställning för påverkan
Skålar med flaskan
som alltid höjs högre än hakan
jag & du ersätt med man

och jag bevittnar
hur någon stjäl själar utan skäl
men aldrig höjerjag rösten åt världen, hoppar över den delen och agerar hellre för den
för jag

Jag är inte anti-krig, jag är pro-frid
Jag är inte anti-strid, jag är pro-liv


jag har aldrig behövt vandra bland lik, ta stora kliv över försvunna själar
Jag har aldrig behövt stjäla för att överleva eller ljuga för att låta mor leva
Jag har aldrig behövt vandra frusen,aldrig har min värdighet blivit bestulen

men jag bevittnar
hur någon stjäl själar utan skäl
jag bevittnar
hur någon stjäl själar utan skäl


Jag har vandrat på långa gator, klivit över djupa pölar för att behålla skorna vita
Jag har snattat från ICA för att övertyga, jag ljög för mor , men jag svär lögnerna var vita
Jag har bara vandrat frusen, för att himlen gråtit vita tårar


och det sårar när jag bevittnar
hur någon stjäl själar utan själ

Jag är inte anti-krig, jag är pro-frid
Jag är inte anti-strid, jag är pro-liv

JAG KAN INTE BE VITT BEKÄNNA FÄRG
NÄR JAG BEVITTNAR HUR NÅGON STJÄL SJÄLAR UTAN SJÄL


Rötter slits upp där de närts, tärts i århundraden
Flyr över främmande fält som tillhör Ingen
Vinden för dit vinden finner vändningen
Från grenar faller tunga frukter slutligen

Försöker rota mig men färg fastnar inte
på genomskinlig dimma
nacken tyngs ned av fallande domar
Bakom dimman delar vi alla samma drömmar
Mina rötter får inte rota sig i din jord
Jag får inte tillåtelse att gå ombord
för Osynlighet är något man passerar


Vi är inte två, vi är en
dina rötter djupt rotade
mina rötter ytligt hotade
Vi är inte två vi är en
Din jord doftar och känns
Smakar precis som Min
Vi är inte två vi är en

JAG SÄGER DET IGEN
VI ÄR INTE TVÅ VI ÄR EN


jag bevittnar hur någon stjäl själar utan skäl
aldrig kan jag
be
vitt
bekänna färg
låt mig förbli blind

jag är inte antikrig - jag är pro liv
vi är inte två- vi är en

2 kommentarer:

Marc Edward Khalil sa...

sååå jävla feeeeeeet ! älska älska denna !

Anonym sa...

Me too!!!