onsdag 28 december 2011

därför att...


För att han lyckas beröra mig utan att någonsin röra mig
Jag känner honom utan att känna på honom
Ibland talar han utan ord, jag lär mig hans tystnad
Sakta men säkert lära jag mig tyda
Ordlösa meningar, i hans tystnad går jag vilse
Men han leder mig rätt, så lätt
För, det handlar inte om vilka krav vi lever upp till
Detta stavar vi kravlöst för vi tror inte på lösa krav
Jag vill ge allt, men ta, ingenting
För att jag vill smeka bort hans rädslor
Tända eld på hans mörker, ingen kan stjäla hans ljus
Aldrig mer.
Jag vill veta vartenda steg han tagit i min riktning
Veta vad som hände på vägen och jag vill
Betrakta honom där han står, där han går
Låt mig få veta vart du är på väg. Snälla, låt mig följa efter
Även om vi inte går i samma takt är vi aldrig taktlösa
Framför, bakom eller bredvid men aldrig utan
När benen inte bär, finns vi där, jag eller du.
Vi känner inga gränser när vi bekänner färg
Det är en hemlig nyans, min själ och hans.
För att aldrig mer falla utan stå kvar
Vi är värdiga, oss själva och varandra, Karaktär är att kämpa
Tid och rum hamnar bortom horisonten
För att han lyckas beröra mig utan att någonsin röra mig
Ordlösa meningar för i hans tystnad går jag vilse
Men han leder mig rätt, så lätt
För vi är
Två sidor av samma värdefulla mynt
Fråga mig igen om vad som gör vår berättelse speciell
För att Han
Är Han
Och han förstår
Att Jag
Är Jag
Två grenar på samma stam som aldrig slutar växa
Vars rötter finner näring från samma källa


”Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare. Ge varandra av ert bröd, men ät inte av samma stycke bröd. Sjung och dansa tillsammans och var glada. men låt var och en av er få vara ensam, Liksom strängarna på en luta är ensamma även när de vibrerar av samma musik. 

Ge era hjärtan, men inte i varandras förvar. Ty endast Livets hand förmår rymma era hjärtan. Och stå vid varandras sida, men inte för nära; Ty templets pelare står åtskilda, Och eken och cypressen växer inte i varandras skugga. ”

Inga kommentarer: