måndag 6 april 2009

Tanken slår mig då och då
Ibland låter jag tanken agera färdigt innan den lämnar mig
kanske med en ny insikt och en klarare sikt
ibland endast med fler tankar eftersläpande 
Om saker och ting hade skett på ett annat sätt
hade du och jag skett på ett annat sätt
hade vi skett eller hade vi aldrig någonsin hänt
Hade vi börjat på en annan ruta hade vi idag
tagit de kliv vi tar idag eller hade vinden fört oss
mot en annan dimension mot en annan riktning
Hade jag berört din själ som jag berört den 
Hade du berört min själ eller hade min själ för dig
varit onåbar 
Hade din själ varit tillgänglig för min beröring 
för min tacksamhet för min uppskattning
eller hade du slutit dig och aldrig låtit mig komma nära
Hade någon annan idag fått glädjen av att beröra din själ
Hade någon annan idag fått smeka ditt hjärta
Hade du varit den som håller om och låtit mig vara den som håller av
Var du menad för mig
jag för dig
eller är vi något som skedde
Då våra själar var öppna för beröring
då våra hjärtan längtade efter någon annans
Är vi ett undantag som bekräftade varandra
Tack för att jag får vara den som smeker din själ till sömns
tack för att jag får vara den som får dig att le

Inga kommentarer: