torsdag 4 mars 2010

ting

jag har för mycket av allting
för lite av ingenting
befinner mig på en plats där ting
tar mer plats än jag, där jag är
ingen
tingen påstår sig vara jag
lögnare i skepnad av påtaglig materia
jag är inte ni
ni är inte jag
jag äger er
ni äger inte mig
fast
jag vill inte äga ting
ingen orkar bära på en sådan tyngd
när dagen föder flykt
är det jag som är ingen
som flyr utan ting
utan någon
någonting kanske jag orkar bära
jag vet ingenting
vet bara
att jag har för mycket av allting
för lite av ingenting


2 kommentarer:

Marc Edward Khalil sa...

WOOOW WOOW WOOW ! shit va bra !
sjukt sjukt bra..
jag skrev den här igår i sömnen. brukar alltid poppa upp saker då "Nobody is a nobody, everyone is someone, maybe that one can turn your life upside down"
lite samma stuk , fick rysningar !

Anonym sa...

Du är verkligen begåvad! MashaAllah!