onsdag 3 mars 2010

så vacker där han går...

Jag tycker han är så vacker där han går...
Jag menar inte ytan som min blick vilar på
utan allt det han är och allt han en gång varit
nyfiken på vad han en dag blir...
Jag följer hans steg försiktigt där han går..
vandrar bredvid, bakom, ibland framför...
om den dagen någonsin inträffar
vandrar jag åt honom
lyfter honom
lyfter hans bördor
ser till att hans andetag blir lätta
då det blir för tungt för att andas
in
han är så vacker där han går...
hans själ är färgad med nyanser världen aldrig fått skåda
han talar om lycka, glädje, vänlighet
aldrig möter han ett hinder som får honom att sluta vandra
jag andas in honom och håller andan en stund
håller andan
håller om
håller av
håller in
känslor
som ibland läcker
ut...
Han är så vacker där han går...
ibland stannar han upp
ser upp
men aldrig
ger han upp
på avstånd betraktar jag honom där han går...
tacksam över att jag lyckas se
skönheten under skönhetens yta
tacksam över att jag lyckas se
nyanser, världen aldrig tidigare fått skåda
han är så vacker där han går...

1 kommentar:

Miss Caramell sa...

OUUUF! baby TUNG, när jag läser dina dikter hör jag din röst o allt blir mer levande!!! great love!