tisdag 6 april 2010

Tro

Jag kan inte förhindra om förtvivlan väljer att integrera med mig 
Jag kan inte blunda för sanningen då den talar om smärta 
Jag kan inte vända ryggen till sorg då den väljer att födas inuti mina känslor 
Jag kan endast ha tilltro
Tro om att förtvivlan en dag återföds i skepnad av vacker förundran 
Tro om att sanningen talar om tiden som frigör, men inte fäller 
Tro om att sorgen blir den svaga länken som håller samman min lycka.. 
Att den svaga länken stärks av min kärlek 
Ändrar skepnad
Och håller samman kedjan av kärlek, lycka, förundran
Och den renaste sanning 
min själ sammansvetsas med
Jag kan endast ha tilltro 
Tro
Om att alla svaga länkar 
Stärks av kärlek 
Föder kärlek 
I en kedja som misströstan aldrig mer
Kan bryta.. 
Jag kan endast ha tilltro..
Jag tror
På mig
På sanningen 
På kärleken 

Inga kommentarer: