onsdag 19 maj 2010

hit men aldrig längre

Vi har vandrat hit men aldrig längre

längre än hit har vi aldrig vandrat

Jag hade din rygg och du min, vi backade upp

när jag blickade bakåt lyckades du se fram

När dina ben inte bar bar jag för vi backade aldrig

varenda strid är nu utkämpad och kvar står vi

bägge som vinnare, bägge som segrare

men vi står inte längre tillsammans

kampen och slagen förde oss samman

förintade allt motstånd vi möttes av

inga hinder hindrade vår iver och vilja

inga gropar var djupa nog för att begrava oss

vi backade upp varandra för aldrig backade vi

aldrig backade vi

Frid råder inga fler slag finns att utdela

inga fler andetag låser vi in djupt där inne

inga fler tårar fälls över orättvisa

vi har vandrat hit men inte längre

längre än hit har vi aldrig vandrat

jag vet inte var men någonstans var det dags

tiden var kommen för dig och mig att strida

men aldrig mer med varandra

vinden kyler ner min ryggtavla

den plats där du en gång fanns

är nu tom och aldrig mer kan jag se bakåt

vi skulle strida för evigt

sida vid sida

rygg mot rygg

liv för liv

ständigt redo att återigen strida med dig, för dig

men du är inte längre en krigare som krigar

med mig, för mig

jag saknar den rygg som backade upp min

men dagen kom då även du backade

backade flera steg för att aldrig mer

vandra i min riktning

vi hade vandrat hit men aldrig längre

aldrig har jag vandrat utan din rygg

även om du backade

även om din rygg idag saknas min

så krigar jag för dig, med dig

även i din frånvaro

liv för liv

även om det endast gäller mitt...

Inga kommentarer: