lördag 22 maj 2010

what is written...

Jag behöver inte veta vad som väntar

det kommer att infinna sig

vare sig vi vill det eller inte

jag vill

jag vill uppleva vartenda ögonblick som om

det vore det första

som om det vore det allra sista

nej jag behöver inte veta vad som väntar

för allt som sker just nu är mer än vad som har hänt

och mer än vad jag inte vet kommer att hända

jag behöver ingen garanti

ingen försäkran

kanske får jag uppleva uppfyllda drömmar

kanske förblir de för evigt endast drömmar

det enda jag vet är att jag just nu

där jag sitter i ett vindstilla Uppsala

i min ensamhet

aldrig har känt mig mindre ensam

aldrig har jag känt mig lyckligare

Det är ett kapitel som avslutas här

ett kapitel som sakta men säkert började skrivas

utan dig och dig och dig

jag hade ingen försäkran om att just du

och du och du skulle infinna sig i mitt liv

skulle berika mitt liv

skulle göra varje vaket ögonblick till en dröm

jag hade inga garantier

men just nu

sitter jag i ett vindstilla Uppsala

och vet vad som väntade mig

vet vad jag fick

och vad som gick förlorat

det var år 2010

som så många förändringar skulle ske

året då glöden i många vänner slocknade

året då elden i många vänner flammade upp

Nu avslutas ett kapitel

och snart vänder jag blad för att påbörja ett nytt

Jag behöver inte veta vad som väntar

jag vet inte vad som sker när bladet vänder

Det enda jag vet

är att jag sitter i ett vindstilla Uppsala

i min ensamhet

där jag aldrig känt mig mindre ensam

Nej jag behöver inte veta vad som väntar

med kärlek inuti mitt hjärta

kan jag endast älska det som finns här

det som finns nu

och även varenda liten rad som står skrivet

jag älskar varenda rad

rader jag ännu inte har fått ta del av

punkter som ännu inte avslutat någonting

frågetecken som ännu inte rätats ut

...

jag behöver inte veta vad som väntar

jag älskar varenda rad

av det som är skrivet

...

Inga kommentarer: