fredag 11 juli 2008

längesedan...

Jag grät av lycka...
Jag kände hur lyckan färgade min omgivning i barnsliga färger...
jag log med hela hjärta och själ...
jag tackade min skapare för att jag fick uppleva, även detta...
jag tog ett djupt andetag och var nyfiken på nästa...
Jag fick en dröm besannad på detta vis...
jag kände hur jag älskar
på ett sätt som nästan är påtagligt
på ett så att det nästan gör ont
på ett sätt, som aldrig får mig att tvivla
Jag skulle gå över lik, för att bevisa detta...

Det var längesen...
sömnen inte ville infinna sig
eftersom den kände sig så utanför och utstött
alla andra känslor
hade övertaget

I min slutna hand håller jag hårt i den hemlighet jag en dag ska viska i ditt öra
I min slutna hand ligger den framtid jag en dag ska besanna
I min slutna hand ligger det jag aldrig låter någon annan få vittna
När jag en dag öppnar min slutna hand, var då redo att fläta ihop dina fingrar i mina
Jag skulle gå över lik... för att bevisa för dig....
den hemlighet
som jag besitter
den sanning
som snart ska infinna sig...

Inga kommentarer: