fredag 29 maj 2009

H.

Högsta volym; Nas- Hero

Då var du den jag såg upp till.min själsfrände
.Varje steg du tog, följde jag blint efter
du var den som betydde mest.. själsfrände
Oavsett vad som sades eller vad som gjordes
Du var den, vars rygg aldrig backade undan från min
Snart växte jag upp, likaså du..
Idag står vi sida vid sida
och lämnar aldrig varann
två själar
ihopflätade

Idag, har du bevisat för mig, för alla andra och inte minst för dig själv
Att du lyckas.. Du lyckas med allt du tror på och allt du vill
Aldrig har jag trott på någon, så som jag tror på dig
Allt som ligger i min makt gör jag för dig, min själsfrände
Tvivlar du någonsin på din förmåga så vet, att jag finns här för dig
Jag avlägsnar allt det som föder oro i din själ
Jag avlägsnar allt det som ger dig sorg
I krigstider skänker jag ditt sinne frid
I fredstider ser jag till att bevara den frid du behöver

Var trygg i att jag förevigt vandrar vid din sida
Var trygg med tanken om att jag för alltid finns här
Var trygg med att du förevigt kan ta mig för givet
Det är givet
Att jag går framför dig då du går vilse
Jag vägleder dig
Såsom du alltid väglett mig
Jag backar upp dig
Så som du alltid backat upp mig

Du har vandrat med mig under hela denna livslånga vandring
Du höll min hand och hjälpte mig upp när jag på stapplande steg
lärde mig att gå
Du fanns där, när jag sa mitt första ord
Du hjälpte mig att dra ut min första tand
Du sprang med mig när vi blev jagade av arga tanter vi stulit äpplen ifrån
Du ljög för mamma och pappa när du behövde
för min skull
På min student grät du

Idag gråter jag
Dessa lyckliga tårar som faller endast för dig
Du lyckades med det du så länge kämpat med
Jag tvivlade aldrig
aldrig har jag tvivlat
Stoltheten jag känner idag är så svår att beskriva
Du min själsfrände
Är min stolthet!
Jag önskar innerligt att jag kunde få vara där idag..
denna dag då du bevisat för dig själv att du kan...

Vet att mitt hjärta är nära ditt
även om avståndet skiljer oss åt
Vet att jag är den stoltaste syster som idag vandrar på jordens yta

Jag älskar dig mer än livet
Jag älskar dig storebror

Inga kommentarer: