torsdag 7 maj 2009

vet du..
det jag har att säga dig är så viktigt, men jag får det aldrig sagt
det jag vill göra för dig, får jag aldrig gjort
talförmågan sviker och jag är
handlingsförlamad
när jag väl finner modet till att tala hör du inte
och när jag väl handlar ser du inte
jag vill inte stjäla uppmärksamhet som inte är tilldelad mig
jag vill inte stjäla tid som inte är tilldelad mig
jag har vandrat på olika väga för att nå dig
jag har talat olika språk i hopp om att du ska höra mig
har agerat på sätt som inte är mina i hopp om att finna dig

nu har jag vandrat vilse och förvirrat min väg till dig

Jag sätter mig ner nu
andas ut och andas in dig
så som jag minns dig

jag slutar tala nu
och minns det vi talat om
i den tiden då våra vägar lyckades mötas

jag slutar försöka nu älskade
och minns tillbaka till tiden
då jag gjorde allt
med alla medel jag kunde finna
för att nå fram till dig

Nu slutar jag vandra
slutar tala

Jag
&
hoppet
väntar på att du ska hitta hit
hoppas på att din väg leder hit
Hitta hit älskade
Jag väntar...

Inga kommentarer: