måndag 27 juli 2009

Sagansman

då sagor avslutas på ett otillfredsställande sätt
påbörjas skrivelser på en ny
alltid i hopp om att få det där lilla unika
det där speciella 
som även efter sista kapitlet lämnar läsaren tillfredsställd

Nu är min saga avslutad
de sista orden skrivna
den sista punkten på sin plats

Jag griper efter min penna 
framför mig ett tomt ark
tar djupa andetag som ger hjärtat ork
att fortsätta slå
slå
slå
och
slå

Men inga ord får jag ner 
på mitt vita obefläckade ark
Där finns en röst
så bekant
så älskvärd
så tillgänglig 

Rösten som viskar så att ingen annan hör
Rösten som viskar och får hjärtat
att slå lite fortare
ibland så fort att den hoppar över ett par
Rösten som föder just den trygghet som får mig
att lita på dessa ord som viskas endast för mig

Låt sagan förbli oskriven... 
Låt oss istället leva ut allt det där
I det vi kallar för Vår verklighet

Arket förblir oskrivet 
Likaså sagan utan en början
utan ett slut

Vår verklighet är allt det där 
som skrivs mellan raderna 

3 kommentarer:

Sagansman sa...

visst är det vackert?

Spokenmind sa...

Åh så vackert!! När jag är tillbaka kommer jag att fortsätta pressa dig att skriva åtminstonde en novell i höst
Alv

aGape sa...

Åh tack älskade älskade! <3 saknar dig. komheeeem jag skriver en bok om du kommer hem. w.alla!