fredag 25 januari 2008

Älskvärt

Marvin Gaye kickar på högsta volym i lägenheten
Fyller tomrummen med sköna beats som länge
bara fått smaka på tystnadens bitterhet
Så älskbart
Leendet sitter där det bör sitta och humöret sviker inte
en kväll som denna
En kväll där förväntningarna
sparkar bort alla andra känslor
och tankar
Det blir precis som jag vill att det ska bli
enbart för att jag vill
Jag vill det som aldrig förr
och jag vet att det kommer att gå vägen
enbart för att jag vill
Leendet sitter där det bör sitta
Och beatsen sviker inte
en kväll som denna
Där något som länge funnits i luften
avslutas
utvecklas
och föder något ännu vackrare
Något som så länge efterlängtats
Älskade förväntningar
Ni finns där för att jag vill ha er där
Ni är så älskbara
Leendet sitter där det bör sitta
agape

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint alv...