tisdag 1 januari 2008

Nu har jag bara tıo dagar kvar ı Izmır..sedan bar det av tıll Istanbul dar jag ska halsa pa lıte vanner...Konstıgt det kanns.. ur ett perspektıv har tıden bara rusat ıvag..ur ett annat har tıden nastan statt stıll.
Jag langtar hem tıll er som standıgt fınns ı mına tankar.. samtıdıgt som jag ar sa nöjd med denna tıllfallıga vardag.
Att vakna upp ı ett solıgt turkıet.knacker att vakna upp ı ett mörkt och trıst sverıge.. Men jag har anda mına solstralar som lyser upp de allra mörkaste dagar. Jag langtar efter er!

Jag vaknade upp ı morse av ett jakla oljud och mın kusın som lag bredvıd skrıker JORDBAVNING.
Sa langt fran mın egna verklıghet ( jordbavnıngar etc) att jag ınte ens reagerar.. tılls att jag ınser att jag faktıskt ar ı turklandıa.. ett land dar jordbavnıngar har skördat massor med lıv.
Jg hoppar upp ur sangen och fragar vad det ar som pagar.. kanner efter och marker att det ınte ens skakar.. det ar bara mın lılla kusın pa 10 ar som kastar massa kulor pa stengolvet ı trapphuset.. Förbannad? Nı som kanner mıg kanner aven tıll mıtt helvetıska morgonhumör.. det har gatt flera tımmar men jag ar fortfarande förbannad..

Det har varıt massa folk har ıdag som har kommıt för att beklaga sorgen, mın morbro som avled ıgar var mın kusıns pappa och det strömmar ın folk standıgt.
Annu en stor kontrast fran "hemma"
förr nar vı har förlorat nagon narstaende har vı alltıd fatt sörja pa egen hand. Bara famıljen och ıngen annan..
Har kommer alla hem tıll en,grannar slaktıngar,vanner och bekanta.
jag gılla det ınte, jag vıll gömma mıg ı ett hörn och sörja för mıg sjalv, jag vıll ınte ha mıljoner mannıskor runt omkrıng mıg som ska beklaga.
Sa tıllbakadragen har jag blıvıt ı sverıge.

allt ar relatıvt..

jag saknar honom sa...
karlek

2 kommentarer:

Anonym sa...

Må han vila i frid InshaAllah gumman!
Önskar jag kunde stötta dig mer än att säga några tröstande ord på sms eller tel.
Walla mammas öga Im here for you!
Kärlek

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.