måndag 26 november 2007

thanksgiving dinner

Fem minuter över halv sex. Jag ligger i soffan o förbannar söndagar. Vilket jag alltid gör på söndagar. Förutom de söndagar jag har något att göra förstås.
Sara ringer fem minuter över halv sex. Hon ber mig vara klar klockan 6 för då ska vi på middag. De amerikanska utbytesstudenterna från Norrlands nation har bjudit dit oss. (korr.Henne. jag var hennes last minute call. i know!)
jag hade alltså 25 minuter på mig - 5 min samtal med Sara om att jag ALDRIG hinner= 20 minuter kvar.
Vanligtvis tar det cirkus en kvart att cykla från flogsta in till folkes. Denna gång var inte som vanligt. Snö, slask yes you know the drill. Med andra ord omöjligt att cykla.
" Bättre sent än aldrig" Säger de när vi kommer fram. "Ja vi får väl se om det e nån mat kvar"
BRAAAAAAA GÖR DE ÄNNU MER PINSAMT, SÅ BRA, TUMMEN UPP FÖR DIG!
jag får kvällens trevligaste bordssällskap. Britt, en herre! från staterna som hela kvällen satt och disskuterade Jesus och likheter resp. olikheter mellan svenska och amerikanska studenter. De e lugnt. Jag gillar Jesus. Sedan hade vi en annan, som jag absolut inte minns namnet på, men som jag definitivt vill hänga med igen. Vi satt o "interakted" hela kvällen som Britt så fint kallade det. Givande konversationer om allt mellan Gud och tentor.
Britt som är uppvuxen i Texas och idag bor i Tennese är alltså kristen. Väldigt kristen. Han pratar gärna väldigt mycket om det oxå.
Han frågade mig om jag har läst bibeln.
" Yes I have actually "
" So what did you think about it"
"Hm.. I respect it as a wholy book of yours, But my beliefs lies in My wholy book"
P A U S
vad jag hade gett, för att ni kära läsare hade fått se Britts min när jag indirekt talade om för honom att jag är muslim
"So........you're a muslim"
"Yes"
"ok... thats...cool..."
Det var roligt. Jag tror han blev jättenervös. Det kändes nästan som att han satt och väntade på att jag skulle skrika BOOMB!
Jag gillade ändå Britt. Han var trevlig, och han pratade bra om Jesus. Jag gillar Jesus!
Mitt andra trevliga bordsällskap som jag väljer att kalla mr.D och jag diskuterade länge allmänbildning
" Vi har verkligen dålig koll på de amerikanska staterna" säger Mr D
"Jag tror de har ganska dålig koll på mycket annat, som e aningen viktigare"
1-0 till mig. Våra amerikanska vänner, har inte hört om munkarna i Burma. Nada, zip,zero, sifir, hic baba HIC!!
"Where is Burma btw"
Ta mitt liv och begrav mig på en gång tack
Men annars var det coolt. Med thanksgiving. Vi fick lista upp saker som vi var tacksamma över
Nahides lista
1.I'm thankfull for my family that always make everything worth while
2. I'm thankfull for being blessed with so lovely friends that brings joy into my life
3. I'm thankfull for being alive, and happy
4. I'm thankfull for all the Kickass music in my mp3 player
5. I'm thankfull for every time someone makes me smile

Väldigt klyshig tacksamhetslista. Men det är faktiskt detta jag är tacksam för. så i dontreallygivea.

Nu är klockan 08.04 och jag har redan serverat tapetserings gubben kaffe. Som han spillde på min fönsterbräda btw. Men han e väl snäll. Undrar om han gillar Jesus. Vem vet.

Jag tror jag ska sova, eller sätta mig på bussen o ta mig till skolan. Vilket väger mest?
Aaaah jag vet, sängen e min bästa vän.

Friiiiiiiiiiiidens
kärlek

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en skon lirare......

aGape sa...

haha tack för proppsen ! Fortsätt läs ;)