torsdag 3 april 2008

first...

Imagine kissing her the first time

Imagine that first kiss being the last first kiss

Imagine those lips to be yours for ever

The lips that will be telling you

Honey I love you

Those same lips one day will be telling you

Honey I do

Those same lips

Will kiss your forehead

In sickness and in health

Telling you that she always will be there

Standing beside you

Trough the stormiest weather

Imagine those lips

Bringing you so much joy

Telling you

You’re about to be a father

Just imagine

The lips of a woman

Telling you

The worlds

forever changing your life

The ecco of her voice in your mind

Imagine

Varför är alltid det som är först i våra liv så uppmärksammat. Det vi inte minns, talas det så väl om. Det första klivet vi tog, vårt första ord... Sedan första dagen i skolan.. första tanden som lossnade. Det vi väl minns tillbaka är den första kyssen, den första kärleken. Allting som var det första minns vi, vi ler tillbaka och minns och vi lägger vikt vid dessa stunder. Jag kanske inte ska generalisera så utan istället skriva Jag, för jag vet trots allt inte om detta är något som alla ser tillbaka på. Back on nostaliga lane. Det finns "förstan" i mitt liv som ännu inte inträffat, och det finns "förstan" som jag helst inte vill minnas. Det som dock gör mig lite ledsen är, att steg två, och steg tre aldrig upplevs som våra förstan. Vem talar någonsin om det andra klivet vi tog som små barn, vem talar om det andra ordet vi uttalade. Vem minns med glittrande ögon den andra kyssen? Och vem uppskattar den. Den första kärleken tog mig med storm... den andra kärleken.. nja den var väl aldrig riktigt där, jag vet inte ens om jag vågar påstå att jag ens hade en andra kärlek, för den var trots allt aldrig i lika stor känslomässig utsträckning som den första. De förstan som ännu inte inträffat ser jag verkligen fram emot.. Och jag hoppas verkligen att detta kommer vara förstan som jag ständigt kommer se tillbaka på och le. Och nästa gång, så lovar jag att uppskatta det som kommer efter "förstan" andra..tredje.. Såld.

Inga kommentarer: