onsdag 9 april 2008

Now back he came

With the same type game

Hur kan du vara så ignorant. Vet du inte om, att det var du som lärde mig. Du visade mig vilka steg jag bör ta. Hur kan du nu tro att jag kommer göra det igen? Samma spår om och om igen som en repad skiva, med en öronbedövande melodi. Det var ju du som lärde mig att blunda för det där, och öppna ögonen för det här. Jag tot till mig allt du lärde mig och det lever kvar än idag. Jag frågade mig själv, hur jag skulle gå vidare på denna stig, utan dig som min vägvisare och din närvaro saknades mig. Du fattades mig. Men allt du sade, och allt du gjorde gav mig kraft att fortsätta. Och idag existerade du inte. Du fyllde ingen funktion.

Now Back He Came, With The Same Type Game

Det var ju du som lärde mig med samma anda som livets hårda skola lärt dig. Du var min mystiska mästare som viskade hemligheter i natten. Jag lärde ju från dig. Jag trodde ju på dig. Du kan inte ha trott på dig själv. Du måste ha tvivlat länge på din egna förmåga eftersom du idag, försöker leka lite med mitt förstånd. Försöker virra bort mig från mitt stabila jag. Du var den bästa av dem alla. Hur kan du för en sekund tro, att jag skulle avvika från det som just Du har predikat om för Mig? Jag svor heligt att alltid leva som Du lärde, som Jag lärde. Vilket jag har gjort och tänker fortsätta att göra.

Now Back He Came, With The Same Type Game

Andra har försökt att lära mig. Visa mig en glimt av den väg, som du öppnade mina ögon för, för så längesen. De förstår nog inte att mästaren redan har kommit och gått. Begravd i mitt minne. Du lärde mig att leka på mina egna vilkor, idag försöker du få mig att spendera några få sekunder med dig. Som försvann under jord efter att ditt uppdrag var slutfört. När du försvann, letade jag. När jag inte fann dig, mindes jag dina ord om att det du söker alltid kommer tillbaka. Då du inte söker. Jag gav upp sökandet och visst kom du tillbaka.

Now Back He Came, With The Same Type Game

Jag vet att du läser dessa rader. Jag vet att du ständigt läst, och ständigt varit nyfiken på vad det rör sig om. Kan det bli tydligare än så här för dig? Du är en skugga ur det förflutna som aldrig någonsin kommer att kunna ta plats igen. Aldrig någonsin kommer jag att se upp till dig och beundra dig. Du fattas inte mig. Jag fattas Dig. Åh min mästare. Vart fanns du när jag längtade efter dig. Jag vet att du hörde mina viskningar. Idag, finns det någon som hör mina viskningar, innan de ens är uttalade. Idag finns där en själ, som finns där.

Och vet du vad. He Came Back, Without The Same Type Game. Han är där, men aldrig någonsin på samma grunder som du. Jag vet att du betvivlar det, men jag vet och min vetskap räcker. Han håller den hand, du släppte...

Det är okej, du kan dra dig tillbaka till underjorden igen. Den här gången letar jag inte utan pustar ut, över att du inte längre finns.

1 kommentar:

Frankie sa...

Vet du att du har sjuk talang Nahide.