torsdag 1 januari 2009

Sannlögn

det är enkelt att rättfärdiga ett misstag
så enkelt att förkasta en sanning man inte vill ta till sig
men när sanningen är ihärdig och inte ger sig
fören den är mottagen och tillämpad till verkligheten
så är det enklare att tiga och svälja en lögn
än att spotta ut en sanning som gör så många människor illa.
När vi talade om rätt och fel var allting så svart och vitt och vi valde
att aldrig ta till oss den bittra gråa zonen.
Men när fel begås, när vi agerar fel blir plötsligt allting just till en gråzon.
Där jag nu befinner mig.
Jag vågar inte ta ställning till den sanning som nu har givits mig.
Jag var lyckligare när jag levde med lögnen.
Jag hade nog helst sett till att jag fick fortsätta leva i ovisshet.
Ovissheten gav mig varken sanningar eller lögner.
Den gav mig ingenting. Och aldrig någonsin krävde jag heller någonting.
Rätt och fel.
sinnestillstånd
Upp och ner.
Jag vågar inte ta ställning, jag vågar inte tala, jag vågar inte tro.
Sanningen var brutalare än lögnen.
Vad har förändrats?
Det värsta tänkbara har nu skett.
Det gör ont att skriva ner det.. kanske borde jag låta bli..
kanske kan det på så sätt.. bli något relativt istället för att bli ett faktum.
Kanske..
Jag låter bli att skriva det..
Sanningen tilldelades mig.
Kanske bör jag hålla denna sanning hemlig.
Om det ligger i min makt att låta ovissheten vara bestående,
så låt mig få göra det.
När drömmarna är vackrare än verkligheten
håll mig inte tillbaka
låt mig falla i djup sömn
Jag vaknar nog när det är dags...

1 kommentar:

SilentTone sa...

Whats wrong aziz?