onsdag 24 juni 2009

Du vet att jag inte kan låta dig gå
då jag vet att du behöver mig
på ett sätt jag aldrig har varit behövd på tidigare
När ditt hjärta värker och tårarna dränker
är det min famn du söker
När din själ skrattar och ler
så är det med mig du vill dela detta
Jag kan inte släppa din hand
Jag ler tillbaka när du ler
Jag skrattar med dig
Jag bär din tyngd åt dig
Jag kan inte låta dig gå
Därför ber jag dig gå
Jag ber dig släppa min hand
Det är dags för dig att vandra
ensam
Med mig vid din sida
växer du inte
Du står och stampar på samma plats
med samma förvirring
med samma vilsenhet
Nu är det inte längre jag
som ska reda ut ditt trassliga sinne
Inte längre jag som ska hjälpa dig
finna din väg
Jag kan inte gå min väg
jag kan inte släppa din hand
Därför ber jag dig
släppa min
Släpp den
Vandra ensam
Jag vet att du klarar det
Jag följer dig längs vägen
Även om du aldrig ser mig

Inga kommentarer: