tisdag 16 juni 2009

Förlåt

Jag önskar att jag kunde förändra faktum
att vi båda skulle lämna denna nutid till en dåtid
bägge som vinnare
Ibland vill vi, av anledningar vi inte förstår
vi ställer frågor som aldrig kan besvaras
vi bara vet
som en mystisk vetenskap där teorier existerar
men aldrig kan förklaras
Varje försök du gör ser jag
tro inte att jag försummar
jag ser vartenda steg du tar
jag hör vartenda ord du talar
jag ser mörkret i dina ögon
då du inser
att vi inte ser på samma hav längre
att vi inte andas samma luft
Jag önskar att det vore annorlunda
att jag av okända anledningar kunde tala det språk
ditt hjärta talar
Jag lärde mig alrig det språket
och mitt hjärta, talar om annat
mitt hjärta och ditt
förstår inte varandra
Även om beröringen talar för oss
även om vi ler åt varandra
Så står vi som två främlingar
från två olika världar som vill
men som inte kan
Vi lärde oss aldrig att tala ett gemensamt språk
även om jag vet att du gjorde allt i din makt
för att lära dig
även om jag vet att jag inte ens försökte
Förlåt mig då jag talade när jag inte förstod
Förlåt för att jag aldrig försökte, la manken till
Förlåt att jag stannade kvar lite för länge
enbart för att jag trivdes så i din främmande närvaro
Förlåt för att jag viskade främmande saker om natten
då jag trodde att du sov och inte hörde
Visst hörde du
du hörde mina viskningar och kom till min räddning
Förlåt att jag aldrig förstod

1 kommentar:

Anonym sa...

:(
Jag hör att du bär på mycket i ditt inre, underligt nog min vän så känns det som att du talar ur mitt inre med. Tvillingsjäl?

Älskar avslutet, det säger allt!
Love