lördag 27 juni 2009

jag Agape Dig

Han kunde tala så vackert om drömmar och visioner
De som lyssnade rycktes så lätt med i hans målande beskrivningar
hänförda, magiskt berörda
Han talade som vår tids största talare
Spred ut visdomar och lärdomar
Folket slukade vartenda ord och lärde sig
att memorera 
Han handlade som en stor man
Aldrig utan eftertanke
Alla steg han tog, var noggrant planerade
Han var en visionär, en drömmare, en sann illusionist  
Män såg upp till honom, ville dela hans olika attribut 
Kvinnor drömde om honom och lät fantasin flöda fritt 
Han älskade de som älskade 
Han älskade även de som hatade

Jag rycktes med av hans charm
Han talade som om världen var hans 
och genom hans ögon ville jag betrakta världen
Jag hade sett min värld alldeles för länge
Ju mer vi talade, ju mer vi agerade, ju närmare vi kom elden
Ju mer började vi dra oss tillbaka 
Jag fick stunder under hans skinn 
Stunder som jag för alltid kommer leva vidare på 
Jag insåg att han inte var man nog, för sina ord. 
Han lyckades förtrolla och förundra den stora folkmassan 
De älskade hans storhet
Han lyckades bygga upp en fasad, som han själv
så gärna ville tro på, leva efter
Men när natten omringade hans själ
Var det endast han, som förtrollat sin verklighet
Han trodde att han var bättre, ville vara bättre
Än det falska ideal själar slavade efter
Men när jag fick de stunder under hans skinn.. 
När han talade till mig utan att behöva vara den storhet
de ansåg honom att vara
Visste jag att han inte besatt den storhet
Att han aldrig var bättre, Sällan ens mycket visare 
Men under hans skinn 
Kom jag att älska honom just för den han var
Aldrig för vad själar runtom ansåg
Jag lärde mig att älska alla hans småegenheter 
Han behövde inte vara en storhet
I min famn var han mindre 
än dessa rader

2 kommentarer:

P sa...

babe låt mig stanna där

aGape sa...

haha... vem är det som vill stanna?