lördag 9 februari 2008

5x5=30

ibland önskar jag att jag kunde få ha facit i hand. Som de facit som fanns längst bak i matteboken som man flitigt använde när man inte orkade göra läxan. Jag vill ha ett facit i handen som visar mig om handlingar som begåtts varit rätt eller fel. Ibland lyssnar man på sitt hjärta när man borde ha lyssnat på sitt förstånd. Ibland gör man tvärtom. Jag önskar ibland att de kunde samarbeta i harmoni och bara förenkla saker istället för att försvåra.
Jag vill fuska i livet. Bara ibland. Jag vill släppa... men jag vill inte låta gå.
Jag har hittat min sanning. Men jag har valt att inte lyssna på den eftersom den difusa tillvaron just nu...är mycket vackrare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla, om du finner ett sätt att fuska smart, let me know.

Love

Anonym sa...

Jag delar samma tanke med dig där......