måndag 18 februari 2008

Lek

Jag leker med tanken av att leka med dig och det gör mig lekfull ända ut fingertopparna
till och med mitt leende blir lekfullt och allt jag säger blir så barnsligt
men vi leker så bra ihop ändå för med dig är det lätt att leka
Ibland vill jag springa hem till dig och knacka på din dörr
med andan i halsen fråga din mor om Du får komma ut och leka
Kanske säger hon nej för att ni precis har satt er för att äta
och då blir jag sådär lekfull igen o säger att jag kan vänta
Sen när du är klar springer vi ut och leker tills att det värker i benen
Kanske ramlar jag och får ett stort skrapsår på mitt knä
Då står du där och skrattar åt mig och kallar mig för klant
först låtsas jag bli arg men sedan brister jag ut i skratt för
jag när jag leker med dig kan jag inte ens leka arga leken
för dina ögon ler så vackert mot mina
det får mig att skratta till och med åt min egen smärta
för visst är jag klantig och visst läker ett litet sår även om
det gör jätteont just nu så kan du och jag skratta åt det
tills att vi har lekt färdigt.
Då springer jag hem till mig och du springer hem till dig
vi kanske ses dagen efter kanske inte men vi vet att när vi väl ses
så leker vi så mycket att vi lever på leken tills att vi kan leka ännu en gång
Kanske blir du och jag vuxna en dag ..jaghoppasintedet..
och tröttnar på att leka..jaghoppasintedet..
då lovar jag dig att sluta vuxna mig
sätta mig vid gungorna i parken och vänta på dig
tills att du bestämmer dig för att leka igen
för jag vet att du kommer komma ut
så fort du vuxnat färdigt.
Kom så går vi ut o leker det är nog med vuxenheter runtomkring oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akhee canim! Haha jag har sett hur lekfull du ser ut bara du talar om din sandlådekompis ;)

Jag vill också leka i sandlådan, gunga högt så att man nästan nuddar molnen.

Vi kan väl leka lite nästa gång vi ses, tror jag har sandleksaker hemma!

Anonym sa...

Oj va fint. Du blir bara bättre och bättre på detta Nahide. Det är nog något av det bästa du skrivit tror jag.
Så vackert. Jag vill inte heller vuxna mig.
Om Nadine tar med sig sandleksaker, så tar jag med mig hopprep. Har du asfaltskritor i olika färger vi kan måla lite med innan regnet spolar bort färgen av våra leksamma timmar?

Jag kommer till dig. På ett villkor-att vi leker lite sådär som man gjorde förr, innan allt blev så allvarligt, eller "vuxet" som du kallar det.

Älskade. Du är uppskattad.