lördag 25 oktober 2008

I love you more than Hip-hop

För en liten stund, ett litet andetag som inte tillfredsställer den andlöse
biter jag ihop och låser in besvikelsen innan den förgiftar min omgivning
Den själ som för mig definierar allt i livet som är nödvändigare än pulsen
Den själ som för mig är rytmen och lyriken 
Fick du, i en tid, i en gårdag, i ett hjärtslag
Att gå vilse bland alla dessa själlösa ting 
Förblindad av smärtan kunde han inte ens
förmå sig själv till att le,
det där leendet som givit ljus åt solförmörkelsen. 
Du, som för mig aldrig har funnits och heller aldrig kommer att finnas
Fick den Själ som för mig är rytmen och lyriken
att falla från höga höjder i en sådan hastighet 
att inte ens ljuset, hade en chans att hinna ikapp 
Det smärtar mig
Att du, som för mig aldrig har funnits och heller aldrig kommer att finnas
smärtade 
Den Själ som för mig är rytmen och lyriken

Hat och kärlek
Kärlek och hat
Jag hatar dina handlingar gentemot den själ som idag definierar mystiken
Jag älskar att din frånvaro gjorde det möjligt för min närvaro

Hun, slå dig ner, låt din puls och dina andetag inta lugnet

se med blinda ögon
hör med döva öron
känn utan händer
tänk utan förnuft

Men älska, älska aldrig utan hjärta
tala, tala aldrig utan själ
Le, le aldrig utan glädje

Ha förevigt i åtanke 
De händer som i livets bakgrundsbrus berövade dig på din lycka
De händer som i en tid som aldrig någonsin återfinns berövade dig ditt hjärta
De händer som tvingade dina händer att torka själens vatten ur ögonen 
Har tagit en del av dig
Men även givit dig 
en del av vad du är idag

Ha förevigt i åtanke
Du är själen som definierar allt som i livet är viktigare än pulsen
Du är själen som för mig är rytmen och lyriken
Du är själen som ljuset förundras över
Du är själen som mörkret fruktar
Du är själen som kärleken lär utav
Du är själen
min själ låter gå
Frihet
Jag fick uppleva dig i mitt liv och hjärta
Det vore inte rätt
Att be Dig stanna kvar
Varenda själ bland alla själar
Borde få dela
Ett andetag med dig

Du är mitt andetag även nu,då din frånvaro är förevigad 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter du själen stanna kvar om han känner sig rytm och lyriklös
utan dig?
Låter du honom stanna kvar om
han inte kan ta ett enda andetag utan dig?

Anonym sa...

Kvinna, jag älskar dig!
Jag verkligen älskar dig förevigt

Anonym sa...

Mitt hjärta slog snabbare och snabbare.... jag blev tårögd.. varför?