måndag 27 oktober 2008

igåridagimorgon


Du har förändrats, du är inte den, jag en gång, valde att ge mitt hjärta och min själ till
Egentligen valde du det inte, kärleken heter inte kärleken om du har ett val
Kärleken är den enda lek som du ger dig in i, vare sig du vill eller inte
Kärleken är den lek du får tåla, vare sig du vill eller inte
Du har förändrats, du är inte den, kärleken gav mitt hjärta och min själ till
Egentligen ger vi ingenting och vi tar ingenting
Kärleken sammanför och tillhör den som vågar tro på något utöver
ge och ta och ta och ge för det du ger får du och det du får ger du
Det underbaraste i livet är du du aldrig ber om och får
Det underbaraste i livet är det du inte vet att du ger
Du har förändrats, du är inte den, kärleken tillät mig älska utan att kräva något åter

Låt mig då säga dig, Du, min högra hand, min väg i livet
att med dig vandrar jag oavsett hur marken under våra fötter artar sig
jag går vid din sida även då du väljer att lämna min
oavsett hur du förändras och vilka insikter i livet du möter
så lovar jag att möta dessa tillsammans med dig älskade
När dina ben inte bär dig bär mina oss bägge
När ditt hjärta möter svaghet, har jag styrkan i mitt som stärker ditt
När förtvivlan och ditt tvivlande håller dig vaken om nätterna
Sitter jag vaken med dig och hjälper dig att hitta tillbaka till oss
Låt mig få klargöra för dig, du min högra hand, min väg i livet
Att jag älskar dig idag precis som du är idag
jag älskar dig imorgon  för den du är imorgon
Ja, jag älskar dig även då den tid har infunnit sig
Då du har förändrats och tagit flera steg i livet
För älskade, i mina ögon förändras du ej
Du utvecklas för varje steg du tar
Och jag tar varje steg med dig även om jag ibland
går framför dig
ibland går framför dig
ibland går jag åt dig
Inte slutar väl du och inte heller jag
växa den dagen kärleken agerar i våra namn
Inte slutar väl du och inte heller jag
utvecklas den dagen kärleken flätar ihop våra själar
Inte slutar väl du och inte heller jag
lära den dagen kärleken synkroniserar våra hjärtan


Ty en mors kärlek är den kärlek ingen kan förstå
men hon älskar sitt barn från dess födsel
tills den dagen då glimten i hennes älskade ögon slocknar
Aldrig har vi väl hört en mor viska i barnets öra
Du är inte den, du var förr, du är inte den människa jag älskade då
Hon följer barnets varenda steg och hon beundrar styrkan och stoltheten i barnets sken
Ty en mors kärlek är den kärlek som föds ur kärlek 

Ty min kärlek är något jag definierar med ditt namn
En kärlek som ständigt existerar 
oavsett vem du var igår
vem du är idag
eller vem du väljer att bli
imorgon






Inga kommentarer: