onsdag 11 april 2007

Queen !


En Drottning, vars musik har förgyllat min vardag i de mörkaste stunder.
En Drottning, som är min prio nummer ett.
En Drottning, som är det ultimata.
Soul
Queen
Love
India
Arie !
Ja - India Arie, kommer till sverige !

INDIA ARIE BEKRÄFTAD
Apr 5, 2007

Den 18 juli kommer den fantastiska soulartisten India Arie till Stockholm och Stockholm Jazz Festival. ”Det är otroligt roligt att vi lyckats få India Arie till festivalen. Sedan hon besökte Sverige senast (2002) har hon blommat ut till den självklara soulprinsessan och hon blir en riktig stämningsförhöjare i sommarnatten”, säger Bosse Persson (vd Stockholm Jazz Festival). Festivalen går av stapeln den 17 till 21 juli och programmet i sin helhet kommer att presenteras den 18 april, dagen före biljettsläpp.

Noubcake + Nahide - Cover us we goin in ! And you know it hun. Switzeeerland eller ingen Switzeeerland. Du och Jag. Minns du den natten, där vi satt vid vattnet, och lyssnade på India Arie till 6 på morgonen? This Time, It's my Baby, me And the Queen in person! Kärlek

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte förstå, allt är fortfarande luddigt, är det verkligen möjligt? Har mina öron hört rätt, mina ögon sett rätt? Kommer hon verkligen?!?!

Jag borde vara överlycklig som du vet, efter att du presenterade henne för mig så har hennes musik påverkat mig mycket, hon är verkligen en drottning. MEN fyfaan asså vilken dålig tajming! Ah du gjorde mig sååå glad när du berättade att hon skall komma, för att sedan göra mig sååå ledsen och besviken när jag fick veta att hon kommer SAMMA DAG som jag åker iväg.. bläää Nahide, BLÄÄ! Jag hoppas verkligen du kommer att njuta av konserten.. den kommer säkert vara guld värd.
Jag håller fortfarande kvar vid att om hon spelar innan 19.00 den dagen så gör jag allt för att gå, efter 19.00 är det kört :(

Gör mig en tjänst; just när du står där, lyssnandes till hennes underbara röst, musiken, rytmen och allt som hör till, tänk då på dina vänner som då befinner sig högt uppe i luften någonstans.. Njut för oss alla!


Love!

aGape sa...

Baby, Om du inte kan komma, så kommer du vara saknad. Både i hjärtat och på plats. Jag önskar att jag kunde få avnjuta konserten tillsamans med er, men jag antar att visa saker bara SUGER ! jag ska ta bilder varje sekund, eller så ska ja se till o sno någons videokamera o filma haha