lördag 7 april 2007

slacker

För er som förväntar sig massa action och kryddiga händelser, jag är ledsen att behöva göra er besvikna. Jag har nämligen inte mycket vettigt att komma med. Lever ett ganska händelselöst liv just nu. Men fan vad glad jag är för detta. Orka med baby mama drama där det händer så mycket att du inte vet vart du ska börja. Just nu tycker jag om att bara vara passiv och gnälla över att tiden bara rinner iväg. Tiden går för fort, samtidigt som den går olidligt långsamt. Veckorna bara rusar iväg, medan det känns som om tiden står still. Klockan är nu 04.21 och jag är vaken. Det där systemet man ska ha i sig, den klockan som ska ticka och tala om för dig att det minsann är läggdags, har tagit semester. Det finns ingen klocka just nu, som talar om för mig att jag ska lägga mig eller att jag ska vakna. Den enda som gnäller över mina rutiner just är min älskade mor som ringer mig vareviga morgon i hopp om att jag ska vara vaken och på strålande humör. Sorry mum. Det händer inte. Jag kommer inte vakna frivilligt kl 8 på en dag då jag är ledig. Och jag kommer definitivt inte vara på bra humör. Ni som har ringt och väckt mig av misstag, har nog råkat ut för mitt bitchiga humör, då svordomar och elakheter bara rinner ur mig. Jag är snäll, bara inte de första timmarna efter uppvaknandet.

Det blir bara massa ordbajseri idag, för trots att jag är vaken, så har mit intellekt somnat för ett bra tag sedan.

Kärlek

Inga kommentarer: