torsdag 13 augusti 2009

aGape

Att alltid följa sitt hjärta är inte lika enkelt som jag önskar att det vore
Att alltid göra det som är förståndigt lyckas inte ens den förståndigaste med
Att älska när man bör, att glömma, att ge sig hän, att aldrig säga aldrig
Att alltid tro,även då tron springer iväg och gömmer sig tillsammans med kärleken
Att aldrig sluta hoppas 

Genom tårar och genom skratt får man vandra tills benen inte bär
Genom det som fäller och genom det som stärker vår själ
Genom ändlösa nätter och genom hjärtats skrik
Givetvis genom varandra, in i, under, på mitt skinn
Genom min fasad och genom varandras yttre

Alltid ge allt man har och alltid ge lite, lite till 
Aldrig se tillbaka utan sträva mot toppen, även om toppen, ligger så, så högt
Arrestera negativiteten och hopplösheten, in pang, bakom lås och bom
Allting vi gör,gör vi för varandra, med varandra
Allting satsar vi på samma kort, spelar rysk roulette med lätta hjärtan
Allting är värt allt

Precis det du drömde om fann du för visst är drömmar verklighet min vän
Precis det du så innerligt önskade dig, fick du, visst besannas önskningar älskade
Precis det du bad om blev ditt käraste för visst blir böner hörda, även då du viskar
Precis såsom i sagorna fick du det, för visst är du en Prins min kärlek
Precis så precist som du ville ha det blev det ju... för din vilja är ju min lag

Evigheten sträcker sig från där du börjar tills dit du vill att det slutar
Evigheten är endast din och min där vi sätter gränserna
Evigheten är ett vackert ord när vår tro och vårt hopp får hålla dess hand
Evigheten är skapad för dig och mig
En evighet är just det vi behöver inget annat räcker till 
Ett par simpla ord som jag älskar dig, tar endast en sekund att uttala...dock
En evighet att bevisa 

Agape

2 kommentarer:

blåbär sa...

att få läsa dessa rader, efter att ha fått dem upplästa högt...av dig.
Går inte att väga upp. Sweetest melody

Spokenmind sa...

Vackert Nahide så skickligt skrivet. Älskar hur du avslutar.

Lyssna (i.e. läs): JAG. Kommer ATT. Säga . Upppp. Vänskapen med. DIG.
OM du inte författar alla böcker jag väntar på snart.
Och i förorden finns ett hemligt tack till att jag sparkade dig i rumpan så ofta.

Kram!