söndag 30 augusti 2009

Jag frågar mig själv om det verkligen är rätt...
att göra något bara för stunden, att falla för ögonblicket för att genast efteråt
resa sig
Jag frågar mig själv om det verkligen är rätt...
att låta omständigheter som talar emot bara rinna förbi, utan att ens ge dem utrymme...
att andas
Är det rätt att ta flera steg på den väg som aldrig leder vidare
Jag kan inte förneka att jag njuter av vandringen och jag fortsätter gärna vandra
Men rädslan för att en dag, ta ett steg för mycket, att en dag gå för långt.. bränner under huden
Kommer jag den dagen kunna spola tillbaka
Kan jag den dagen jag inte vill vandra mer vända mig om utan att tänka efter
utan att bränna de hjärtan som har vandrat med mig
Kan jag vända mig om och be Dig följa med, fast endast om vi vandrar tillsammans 
men aldrig för varandra 
Jag frågar mig själv om jag gör rätt
då jag njuter av dessa stulna ögonblick... då jag fångar stunden 
stunden som jag egentligen aldrig kommer att kalla för min
Får jag hålla den hand, som jag redan nu vet att jag en dag kommer att släppa
Är det okej om vi endast är just nunu
För att aldrig se tillbaka
imorgon?

Inga kommentarer: