söndag 30 augusti 2009

DrömmandeVerklighet

Jag vet ju varför jag handlar som jag gör, varför jag agerar på ett sätt som jag förr, avstod ifrån
Jag vet ju om att gårdagens drömmar, idag är min verklighet. Jag försöker uttrycka det jag har på hjärtat för att försöka få dig att förstå mitt handlade. 
Men hur fångar jag dig för att släppa in dig i de drömmar, som idag blivit verklighet. Min verklighet. 
Det jag då, önskade så innerligt blev idag uppfyllt. Min önskan blev någons lag. Lagen blev min verklighet. Min verklighet som egentligen borde vara ett drömtillstånd. Det var ju allt jag någonsin önskade mig.
Men då drömmar blir verklighet försvinner det rosa skimret,det dunkla ljuset och de vaga rösterna, blir för skarpa. 
Mina drömmar var så, så vackra, kanske för att den omedvetna vetskapen om att jag snart skulle vakna vaggade mig i sin trygga famn. 
Ur verkligheten kan man ju aldrig vakna... 
Men ur verkligheten föds nya drömmer
som ständigt tar mig till högre höjder
Idag svävar jag ovanför drömmarna
Låt mig flyga fritt
Kanske är du en del av kommande drömmar som tillhör en kommande verklighet
Kanske är du en del av den verklighet som i en kommande framtid tillhör
förflutna drömmar

1 kommentar:

K sa...

Åh vackert!