söndag 13 september 2009

the beauty of simplicity

När slutet gått allting gått insåg jag att det aldrig handlade om
de steg som vi förväntades att ta
de saker vi förväntades att säga
de handlingar vi förväntades att uträtta
förväntningar av varandra
för varandra
av andra
Vi slutade klandra, började vandra
Först då kom insikten om vad som egentligen hade betydelse

Som tanken
Tanken om att vilja dela alla tankar som någonsin tänktes
Tanken om att vilja dela alla det ögonblick som sågs
Tanken om att vilja dela på hjärta och kropp
Enbart för att kunna ge sitt hjärta till den som hjärtat slog för

När slutet gått allting gått började vi gå från början
krälandes sedan på stapplande steg som gick fortare och fortare
vi sprang ifrån historien så den inte fick en chans att hinna ikapp
aldrig upprepas aldrig repa våra hjärtan som just reparerats
aldrig mer skulle vi separeras eller divideras
våra själar måste ju varsamt hanteras

Nu är vi här och vart vi har varit eller vart vi ska
har inte längre någon betydelse
Livet i mig vaknar när jag vaknar vid din sida
Drömmarna besannas när jag får drömma vid din sida
Kärleken växer sig oändlig när kärleken växer enbart för dig, med dig, i dig

Det handlade bara om mig och dig
och våra själar som trasslat ihop sig så vackert
En oreda som endast vi kunde hantera


Inga kommentarer: