tisdag 29 september 2009

I Lowish

Önskar
att jag kunde lova att det aldrig någonsin skulle göra ont
att du aldrig mer, aldrig någonsin skulle fälla en tår eller två
att ingenting någonsin skulle förändras till det sämre
att vi aldrig skulle förlora varandra och, eller, oss själva
Önskar
att jag kunde lova dig att aldrig någonsin såra dig
att aldrig fela, aldrig göra misstag, aldrig få dig att tvivla
På mig, på dig, på oss och på det Vi som vi skapat
att jag kunde ersätta all din rädsla med endast trygghet
Önskar
att jag kunde vårda din kärlek med silkesvantar
att jag kunde lova dig att alltid vara det du alltid önskat
att vi skulle kunna ta oss över vartenda hinder vi möter
att takten och rytmen av mitt hjärta skulle slå likadant i all evighet
Önskar att jag kunde lova dig att jag aldrig, aldrig skulle bryta ett löfte

Men det är inte moln vi vandrar på, fast du får mig att sväva bland dem
Vägen vi har framför oss är hård och krokig, men kärleken mjuk
Vi kommer att snubbla, jag hjälper dig upp
Vi kommer att falla i gropar, vi måste falla för att våga flyga
Vi kommer att såra varandra, förlåt älskade
Det kommer att göra ont, vi tar oss igenom det
Vi kommer att fela och begå misstag, vi är ju bara människor
Vi kommer att förändras, låt mig få växa med dig
Vi kommer att tappa känslor, vi finner nya
Vi kommer att fälla tårar, jag kysser bort varenda en
Vi kommer att tvivla, men vi måste våga för att vinna

Jag önskar att dessa ord som bildar löften
hade vägt lika tungt som min kärlek för dig
Då hade jag kunnat lova dig
att alltid ge allt jag har och lite till
att aldrig någonsin ge upp
att jag kommer att älska dig så länge jag andas
att din kärlek kommer ge liv
åt mitt sista andetag

2 kommentarer:

H-E sa...

det vackraste jag läst. vilken författare!
kom igen nu lämna bloggsfären och ge dig ut i fysisk form.

aGape sa...

Tack vad fin du är! I did it! Ställde upp i poetry slam och körde liv :)
And there is more to come!

1aGape