lördag 16 januari 2010

Evighetens penna

tillsammans greppade vi pennan som vi i en evighet skrivit med
evighetens penna vars bläck livnär sig på enbart känslor
pennan som skrivit tusentals meningar, tusentals kapitel inuti
honom inuti
mig inuti
det vi kallar för det som en gång varit
det som aldrig mer blir, vi blir
vi
skriver idag rad efter rad, jag inuti
honom, han inuti
mig, inuti
varandra, flätar våra ord ihop
våra själar
Jag hör hur han läser ord jag gömt inuti
djupare gräver han
jag har ingenting kvar att dölja
Han låter mig vandra vilse bland hans ord
vila inuti hans kapitel med mjuka väggar
tillsammans greppar vi evighetens penna
låter varandra beröra och känna
det var givet
att det som stod skrivet
skulle läsas av två sammanflätade själar
vi greppar evighetens penna då vi skriver
små vackra rader
han inuti mig
jag inuti honom
vi skriver det vackraste som ord någonsin lyckats föreviga
evighetens penna vars bläck livnär sig endast på känslor
skriver nu och får mig, honom
att läsa alla ord ur det som aldrig mer blir
och förstå ord som en gång skrevs med smärtfyllt bläck
förstå ord som efterföljts med frågetecken
förstå ord som beblandats med själens salta vatten
De förevigades endast för att låta oss få läsa
det som var skrivet
så att vi kunde mötas i livet
tillsammans ta klivet
greppa evighetens penna
som våra händer aldrig kan lämna
vi
skriver idag rad efter rad, jag inuti
honom, han inuti
mig, inuti
varandra, flätar våra ord ihop
våra själar


2 kommentarer:

Marc Edward Khalil sa...

som vanligt sjukt duktig.
Deep n beautiful !
Du vet hur man får läsaren o fastna.. damn 1 Agape har postat uppdatering.. kl e inte mkt o ja e helt död.. men ja tänkte ja läser lite av den.. jag fastnade heelt. keep em comin baby !

aGape sa...

Hey skatt, underbar e du! Tack för dina kommentarer, trognaste läsaren i belive haha! Snart e de dags för dig att do the spoken Word mister! Kärlek