onsdag 6 januari 2010

burrrhtdaybwooooi! #2

WEEEEEOOOO!
idag år 1981 fick jag världensbästastorebror! (delad bästaplats med bror nr2)
Jag kom ett par år senare, och gjorde livet lite jobbigare... men hey vem sa att det var lätt att vara storebror?
Speciella jobbiga bror/syster minnen ;
  • 14. FJORTON. det är nog det jag kommer minnas mest från vår barndom. Även min bror. nuff' said.
  • han tog mig på bar gärning då vi körde sanning lr konka och lillasyster hade sin pussdebut.
  • Då ja öppnade dörren och han hade flickvänbesök. pinsamt. hääy!
  • Gör det innan du får stryk. ( i princip ALLT lata bröder inte orkade göra)
  • Du e yngst, HÄMTA. ( i princip ALLT lata bröder inte orkade hämta)
  • Hur många gånger ska ja säga till dig att inte använda mina tröjor? ( han hade alltid coola kläder och hey, man ville dress to impress, även om inte kids i min ålder visste vad fashion var back then)
  • Tog mig återigen på bar gärning då jag hade min fylledebut ( fast han var ganska dragan själv och märkte det inte, tackgodeGud)
  • när vi tappade bort hemnycklarna och vi var ute o leta halva natten. ( Jag leta, Hikmet softa i Arabyparken)
  • Vi hade vattenkrig och Hikmet tvingar mig att fylla "ballonger" med vatten, säger GÖR DET INTE HEMMA, GÖR DET I TVÄTTSTUGAN, jag fattar inte utan springer hem, såklart. ( Mamma flippar över då hennes dotter står i badrummet och fyller KONDOMER med vatten!)
Listan kan göras lång...
O alla vet ju, att jag vill bli min storebror då jag blir stor!
Älskar dig.


2 kommentarer:

Anonym sa...

du e såå grym syrran att du kan beskriva en människa så bra det e helt sjukt

Anonym sa...

hahhah..riktigt bra!!
puss o kram
haz