måndag 30 november 2009

När jag blir stor vill jag bli min bror.

När jag blir stor vill jag bli min bror.
Ja när jag blir stor vill jag bli min bror.
Ni som känner honom förstår nog vad det är jag drömmer om.
Men för er som inte känner, låt mig försöka göra er till bekanta vänner.

han ringer mig ibland och pratar om rika affärsmän som lyckats med sina idéer med väldigt enkla medel.
Fan syrran, tänk om jag hade trettio miljoner, då skulle jag visa hela världen mitt finger.
Jag tror att han snart sitter på sin första mille, ni förstår min bror, han är ett snille.
Vi kan sitta i timmar och tala om världens alla konspirationsteorier, han har lärt mig allt jag vet om obligationer och han lyssnar flitigt på alla mina kärlekshistorier.
Han har lärt mig spela poker, och jag lovar, han vet mer än en kärnfysiker.
Han kan snacka som en europaparlamentariker, han skulle bli en grym riksdagspolitiker,
men han tycker att alla politiker är samma slödder, ja han är en sann politisk cyniker.

När jag blir stor vill jag bli min bror
Han har världens starkaste rygg, ser till att jag aldrig är otrygg
Han har så starka händer att han lyfter mig så lätt, varje gång jag faller.
Vad jag än gör så finns han där, det är han som mina bördor bär
Han är en stolt man, han klarar sig utmärkt ensam,
Han är inte särskilt blygsam men alltid vaksam
drömmen om millen gör honom fundersam
fast han har aldrig lärt sig att vara sparsam
Fan syrran, tänk om jag hade trettio miljoner, då skulle jag visa hela världen mitt finger.

När jag blir stor vill jag bli min bror
Han har inga högskolepoäng, folk tror att han hänger i kriminella gäng
De tror att han är en ligist, de har aldrig lärt känna hans list.
Min bror är ingen gangster, sanna mina ord, jag vet, jag är hans lillasyster
De tror att han är en ligist, de har aldrig lärt känna hans list.
Min bror är inget annat än en alkemist.
Han har förmågan att förvandla motgång till medgång
han plockar bort mina fallande tårar, han jagar lättsamt bort alla jävla dårar
Han dömer ingen även då alla dömer honom, om de bara visste sanningen.

När jag blir stor vill jag bli min bror
Jag vill bli min bror när jag blir stor
Så att jag kan sitta med finansmän och tala om börsoptimismen
Så att jag kan sitta med bohemer och tala om spiritualismen
Så att jag kan klä mig i Fillipa K-skjortor och ha gucci-skor
Så att jag kan sitta i en fräsch bil med en fett skön stil
Så att jag kan citera hela scarface utantill och lyssna på 2pacs "all eyes on me" fyrahundra gånger till.
Så att jag kan gå med rak rygg och se till att min omgivning är trygg

Min bror.
Han som...
höll min hand när jag med stapplande steg lärde mig att gå
jag önskar att ni alla kunde förstå
Hur viktig denna människa är i mitt liv
Människan som lärde mig att ta mina första kliv
Han som får mig att kämpa, han som vet hur han min oro kan dämpa
Han krigar för mig, med mig och tillochmed
mot mig
då jag förvirrat mig bort från verkligheten
Han är min stolthet
min trygghet

Allt han vet lärde han sig av livets hårda skola
jag önskar att livet varit lite lättare mot dig
att du istället för att ständigt kämpa
ibland bara hade kunnat luta dig tillbaka och chilla
jag önskar att du inte hade behövt gå igenom alla svårigheter
att du aldrig hade behövt boxas med djävulens svarta demoner
jag önskar att jag kunde få alla ärr på din själ att försvinna
jag önskar att jag kunde eliminera alla dina hemska minnen
få dig att alla hemskheter glömma
Men bror
även om du idag inte har trettio mille
visade du hela världen att du är ett snille
Nu kan du med huvudet högt och stoltheten i behåll
få slut på allt jidder
nu bror kan du
peka finger

Han är
Mannen som berikar mitt liv med sin vänskap och broderskap.
Mannen som sätter mig på plats när detta behövs.
Brodern som älskar mig för den jag är trots att jag ibland inte förtjänar det.
Brodern som ser mina rätta färger, även då jag försöker kamouflera mig.
Han är
Brodern som står när alla andra faller.
Brodern som tror när alla andra tvivlar.
Brodern som möter styrka när andra möter svaghet.
Brodern som andas stolthet när andra kvävs.
Han som vet vad han vill när alla andra velar.
Han som står med huvudet högt, när andra böjer sitt.
Han som älskar och blir älskad på det renaste sättet som existerar.
jag älskar honom för all evighet
Fan syrran, tänk om jag hade trettio miljoner, då skulle jag visa hela världen mitt finger.
Min kärlek har du för all evighet
och i väntan på dina miljoner, det avgörande draget
får jag väl nöja mig med studiebidraget.


2 kommentarer:

Saranda sa...

Du ser inte vad jag ser Nahide. Finns inte ord att beskriva din talang.

Anonym sa...

Vackert.