onsdag 4 november 2009

mig ängel


min älskade ängel
tack för att du låter mig finnas där
under dina trygga vingar
när livet trasslar ihop sig så reder du ut allting med en sådan enkelhet
när mina ögon är för grumliga för att se klart klargör du allt
när jag hamnar på sidospår vandrar du med mig
och lär mig att även mitt sidospår, är min väg att vandra
när kampen blir tuff lär du mig att älska den
då kampen är min
då mörkret faller lär du mig att lära känna den
för att aldrig frukta den
du låter mina tårar rinna
så att jag aldrig drunknar i dem
du låter mig fly fältet för du vet att
jag alltid hittar hem
när världen blir för stor
och jag känner mig så, så liten
låter du mig gömma mig under dina trygga vingar
du håller min hand
och älskar mig på ett sätt som enbart du kan
tack för att du välsignar mig med din närvaro ängel min
tack för att du lär mig att älska
tack för att du lär mig att aldrig ge upp
tack för au alltid låter mig veta
när jag glömmer vad som är min sanning
tack för att du gör plats åt mig
där under dina trygga vingar
jag äskar dig
på ett sätt
som bara du förstår
jag andas ut
och andas in dig
gud...vad jag älskar dig

" never give up...give in"

1 kommentar:

Anonym sa...

I hart you