fredag 20 november 2009

Segraren.

Jag kan inte räkna jättelångt. Kanske orkar jag räkna till trehundraåttionio sen tröttnar jag och ger upp. Visst kan jag om det hänger på liv och död, men hur ofta gör det egentligen det. Jag kan inte räkna så långt tillbaka i tiden. Men det var flera hundra dagar sen. Vi kan sammanfatta det enkelt. Det var säkert mer än fem år sedan.
Då.
Jag och Segrarens vägar korsades.
Segraren var för mig en främling. Men inte en total sådan. Många hade viskat i mitt öra om denne segrare och varenda själ som viskade om Segraren, gjorde det med ett vackert leende.
Segraren är för mig fortfarande en främling. Men inte en total sådan. Idag viskar jag själv. För de själar som är villiga att lyssna.
Våra vägar korsades i ett par ögonblick och jag fick något utav Segraren som jag än idag, har i min ägo. Det jag fick, fick mig att förstå, varför Segraren, var just en Segrare.
Har din väg någonsin korsats med Segrarens, vet du att du aldrig kan förlora.
Då.
Segraren ger det jag fick, till alla som är villiga att motta. Det gör det inte mindre speciellt. Tvärtom. Det ger oss, som delat ögonblick med Segraren, något att viska om. Med en vacker känsla inombords.
Det jag fick, har jag fått av många andra. Men något med Segrarens gåva, var så unikt och genuint... att jag än idag, flera hundra dagar senare, sitter och älskar Segrarens gåva.
Ni som har mottagit denna Segrarens gåva, vet vad jag talar om. Ni som ännu inte delat ett ögonblick med Segraren. Jag hoppas innerligt att även ni får göra det.
Då.
Det är svårt att beskriva gåvans påverkan och Segrarens inverkan. Det är ingenting jag kan hålla upp och visa er. Det är ingenting jag kan lägga bland alla andra vackra gåvor. Det är ingenting jag kan hålla i min hand och säga; det här är Segrarens gåva. Men vi som har lyckan att få ha mottagit denna gåva. Kan sitta i en cirkel eller stå på ett tak och viska. Om Segrarens gåva.
En dag vill även jag likt Segraren, ge bort en sådan gåva. Ge bort till varenda själ som är villig att motta. Med Segrarens gåva i min ägo, är detta möjligt.
Gåvan kan du inte ta på, men gåvan upptar din själ.
Gåvan kan du inte slå in, men den får drömmar att slå in.
Gåvan är något så simpelt men ändå så storslaget.

Det är, Segrarens vackra leende. Har du någonsin fått denna gåva. Så vet du vad jag skriver om.
Tack Segraren. Din gåva väcker än idag, glädje i själ och sinne.
Tack.

1 kommentar:

Louise sa...

Nahide,
Mina ögon fylls med tårar, stora GLÄDJETÅRAR, det var längesedan (om någonsin) någon berörde mig med så vackra och betydelsefulla ord. Och den kraften jag får är stark, när jag som mest behöver den! Tack fina människa och inspirationskälla! :)