söndag 8 november 2009

livet givet


jag hör hur deras hjärtan värker
jag ser hur deras tårar faller
jag känner hur deras kroppar skakar
de som älskar
som nu befinner sig inuti en mörk värld
där allt känns så hopplöst
de som älskar
de säger alla samma sak
de gråter alla av samma anledning
de skakar alla av samma skäl

de blir tagna för givet

jag kan inte riktigt förstå vad som föder deras tårar
en dag lever även jag det livet
där någon tar mig för givet
men om man inte kan ta det man älskar mest i livet
för givet
om man inte kan somna med tryggheten om att få vakna upp bredvid
kärleken avrättas av tvivlet
han ska veta
att han alltid kan ta mig och min kärlek
för givet
han e ju för mig
livet

6 kommentarer:

seglaren;) sa...

asså dina ord, vart får du allt från? det är helt otroligt hur du kan beskriva saker som käns komplicerade på ett sånt enkelt sätt. ja é sjukt impad.
pusspårej socker ;)

seglaren;) sa...

*känns ! ! ! ! ! !
döda mig inte grammatik polis! :P

aGape sa...

Tack för din underbara kommentar seglaren! Värmer i hjärtat! Tack.

(! Grammatikpolis! ) :P

1aGape

LILO sa...

Är det du som skriver detta själv? If so... fasen, du är ju grym :)

aGape sa...

Hey Lilo! Välkommen hit :) Ja det är jag som skriver, tack för din fina kommentar vacker! :)

Anonym sa...

i like...

M.A