söndag 1 november 2009

nattkärlek


det finns sådana nätter då jag vaknar upp plötsligt ur en dröm
det sker så plötsligt att jag inte hinner inse att jag inte längre drömmer
jag befinner mig då i ett tillstånd då dröm och verklighet blir ett
hjärtat slår hårt och jag finner knappt kraft i att försöka förstå vad som sker
denna natt är en sådan natt
då jag plötsligt vaknade upp och inte förstod att jag inte längre befann mig
i drömmarnas värld utan var tillbaka i min verklighet
det tog längre tid än vanligt innan jag insåg att mitt bankade hjärta
bankade hårt i min verklighet och inte i mina drömmar
det som skiljer sig denna natt
från andra liknande nätter
är att idag
just denna natt
är min verklighet så, så mycket vackrare än drömmarnas verklighet
aldrig har jag lett så genuint åt verkligheten
som jag har gjort denna natt
aldrig har det känts vackrare att få vakna upp
slitas mellan dröm och verklighet
och faktiskt inte kunna skilja på dessa
för min verklighet
är en dröm
en dröm som är så vacker
att jag längtar efter sömnen
enbart för att få vakna upp
till en vacker verklighet
om och om och om igen
nu ska jag försöka somna om
med vetskapen om
att jag snart får vakna upp ännu en gång
och känna hur tacksamheten över den vackra verklighet jag lever i
tar över varje liten del av min själ
till alla de själar som berikar min vardag
min vackra verklighet
jag älskar er i all oändlighet
tack för att ni färgar min verklighet
i era vackra unika färgar
tack för att jag får en chans
att färga er
1aGape

Inga kommentarer: