lördag 31 oktober 2009

jag vill


Jag vill hoppa från en hög höjd och njuta av tiden då jag svävar
jag vill inte... tänka på studen då jag träffar marken
Jag vill skrika det som mitt hjärta håller inne och njuta av att få det sagt
jag vill inte... uppleva konsekvensera av att vinna eller förlora
Jag vill hålla en bit eld inuti min hand och njuta av dess värme
jag vill inte... hålla så länge att det börjar göra ont på min hud
Jag vill hoppa från en hög höjd... ja
låtsas att jag kan flyga, låtsas att jag är friare än vinden, låtsas att det inte finns något
som håller mig tillbaka.
Jag vill drömma de mest absurda drömmar och sedan vakna
för att sträva efter dessa, för att drömma om att mina drömmar en dag...
faktiskt blir verklighet.
Jag vill skrika men aldrig tappa rösten
jag vill höra men jag vill kunna välja att bli döv
då det jag får höra gör hjärtat så svagt, så svagt
Jag vill älska till den grad att det värker i bröstet
Jag vill kunna hata bara för att få lära känna kärlekens motsats
Jag vill falla och göra mig illa och sedan veta att jag alltid tar mig upp
jag vill bryta ett ben enbart för att kunna förlita mig blint på det friska

jag vill spendera en hel dag med ögonbindel enbart för att få njuta av allt vackert ljud
som omringar mig men som jag kanske inte alltid hör då synen tar över.
en dag... vill jag bara smaka på livet.
ta en stor tugga och låta den smälta på min tunga.
Jag tror att den ibland smakar bittert, kanske surt.
Men jag är säker på att de flesta tuggor...
har en smak som inte går att tillagas eller beskrivas...

livet kan ju bara upplevas
Jag vill falla från en hög höjd bara för att få sväva i ett par sekunder...
Vart jag än landar, vare sig underlaget är hårt eller mjukt..
så gör nog fallet värt
allt

jag tror jag har upptäckt ett sätt att falla på

där fallet aldrig tar slut...

2 kommentarer:

Marc Edward Khalil sa...

"Jag vill falla och göra mig illa och sedan veta att jag alltid tar mig upp
jag vill bryta ett ben enbart för att kunna förlita mig blint på det friska"

Du är sjukt duktig .. jag är officiellt din biggest fan..
fyfan va grymma dikter du har.. du ger mig inspiration..
/ Mr Khalil ( http://www. edwardkhalil.blogspot.com )

aGape sa...

Mr. Khalil... you aint that bad yourself mr! Har läst dina dikter o gått way back. Du skriver berörande. Leker med orden på ett unikt sätt. Tack för din fina kommentar. Låt oss inspirera varandra och kanske tillochmed skapa tillsamans!
kärlek ditt håll!