onsdag 14 oktober 2009

Jag och han som aldrig finns

Han vill så väl han vill så mycket

när han ser på mig ser jag ingenting annat än välvilja

Han tänker inte på vad jag kan ge honom

Vad jag kan göra för honom

Han tänker på allt det han är beredd att göra för mig

När han ser att jag fryser vill han bara värma mig

för att aldrig mer låta mig frysa någonsin igen

Han vill mätta min själ för att aldrig låta den hungra

Han vill torka mina tårar för att aldrig låta dem falla

Han vill så väl och han vill så mycket

Han vill veta vad jag behöver, för att kunna ge

han är beredd att göra allt och så mycket mer

Han ger sig hän och är beredd att förlora

i mig ser han vad han har att vinna

Han vill men vågar inte tala om för mig

att allt han gör, gör han för mig för ett blivande oss

Han håller tillbaka även fast hans hjärta gett sig hän

Han frågar aldrig vad som kommer att ske utan

vill någonstans bara stanna upp och se

Känner jag som han gör befinner vi oss på samma moln

Han tror nog att jag inte förstår, att jag inte ser allt han gör

Men när öga och hjärta arbetar i symbios så känner även den blinda

Jag önskar att jag kunde ge dig det jag vet att du vill ha

Jag önskar att jag kunde hålla din hand och hoppa lika högt som du

Jag önskar att mina ögon kunde se, precis det du ser, vad som skulle kunna ske

Jag håller din hand

Men jag kommer aldrig hålla ditt hjärta

Jag äger ditt leende

Men jag kommer aldrig äga ditt hjärta

Du ser mig i din framtid

Men vi kommer aldrig dela den


Han vill så väl och han vill så mycket

Men min vilja vill annat

Sanningen är inte att så vacker som den verkar

Sanningen är inte så simpel som den framstår

Sanningen är inte ens en sanning utan enbart hans illusion

Det är inte mitt hjärta du vill åt

Det är inte min själ du tror att du älskar

Det är inte min framtid du vill dela


Du har fallit min vän, och du har fallit hårt

Du har gett dig hän min vän och du har gjort det med all din kraft

Du älskar min vän och det du älskar är det vackraste du kommer att älska

Det du älskar min vän älskar även jag

Det vackraste jag kan älska

Jag har fallit min vän och jag har fallit hårt

Jag har gett mig hän och kommer för evigt att göra det med all min kraft

Vi älskar inte varann

Vi har inte fallit för varann

Vi älskar det vackraste som går att älska

Vi har fallit för det vackraste som finns att falla för

Tur är väl det, att det är mjukt att falla även då man faller som hårdast

Kärleken

vi fallit för, vi älskar

dämpar vårt fall

och älskar oss

lika ovillkorligt som vi

älskar den




Inga kommentarer: