fredag 9 oktober 2009

Hon knöt mina snören

Hon knöt mina snören...
En liten handling som kräver en så liten ansträngning
Det var över på ett par sekunder
Hon gjorde det så omsorgsfullt
och i all hast fick jag ur mig ett tack
Hon knöt mina snören och
det var över på ett par sekunder
Ändå sitter jag här just nu långt efteråt
och tänker på vad hon gjorde
Jag tror inte hon vet att denna enkla handling förändrade
allting
Hon knöt inte enbart ett snöre som lossat
Hon knöt en knut kring mitt hjärta
En knut på vårt vänskapsband
Hon knöt det så omsorgsfullt och så hårt
Ingenting kan någonsin få upp denna knut
Hon knöt en knut i mitt hjärta som jag vet
aldrig någonsin kommer att lossa
Denna handling som fick sin kraft ur hennes
så rena och älskande hjärta
är en av de vackraste handlingar en vän kan utföra
Det var över på ett par sekunder
Vi talade aldrig om det efteråt
Men denna handling förändrade allt
Hon knöt en knut på vårt vänskapsband
Ett band som ingen någonsin kan lossa
Med denna knut kring mitt hjärta vet jag nu
att det inte finns någonting som någonsin skulle få mig att
backa
Tills tiden tar slut bekämpar jag varje krig för henne
jag vinner varje strid, även om striden inte är min
jag ger henne allt jag har och allt jag kan
jag stjäl stjärnor i hennes namn
Inte ens om hon imorgon skulle vända mig ryggen
Skulle min knut lossa
För hon knöt en knut på vårt vänskapsband
Vi vet att vi hittar tillbaka
Detta band kan ingen lossa
Jag önskar att mina ord skulle kunna knyta en sådan mäktig knut
Men mina ord är endast enkla bokstäver som i en sammansättning talar
Mina ord är endast tilltalande för den som kan läsa, som kan förstå
Mina ord är endast fläckar på ett papper som når vissa, men som andra inte ser
Hennes handling är mäktigare än alla ord på denna jord
hennes handling säger mer än alla ord på denna jord
Hennes handling finner inte sin motsvarighet bland dessa rader

En vacker dag knyter jag hennes...



Inga kommentarer: