måndag 19 oktober 2009

på rätt sätt blir det lätt

Det är lätt hänt att trampa snett fastän jag inte springer
Det är lätt att gå vilse fastän jag aldrig avviker från vägen
Det är lätt att begå misstag fastän tanken var god
Det är lätt att falla även då jag står still
Ibland svävar jag, utan att lyfta från marken
Det är okej om jag gör mig illa, plåster har jag så många
Det är okej att trampa snett, att alltid gå rakt blir lätt monotont
Går jag vilse så finns det alltid någon som guidar mig rätt
Begår jag misstag så glöm inte att jag bara är människa
men låt mig sväva fritt även om jag aldrig lyfter från marken
Låt mig tro, även om du säger att det är omöjligt
Låt mig tro även om du vet att det är lönlöst
Låt mig tro, låt mig tro, även om du vet bättre
Det är lätt att falla även om jag står still
Springer jag så låt mig springa så länge benen bär
Sträck ut din hand om du vill göra mig sällskap
jag lovar att hålla hårt i den
Om du vill kan vi springa i din takt, kanske orkar du inte springa lika fort
Vi kan stå still om du vill, jag kan lära dig att sväva
flyg med mig så ska jag visa dig saker du tidigare aldrig sett
flyg med mig så ska du få känna det du aldrig känt
flyg med mig
Jag lovar att det blir en vacker resa
Även om du aldrig kan fånga den
Även om du aldrig kan återberätta den
Även om ingen annan någonsin får veta
Vilken vacker resa du precis varit på
Flyg med mig
Ingen behöver veta
Det krävs inte mycket för att trampa snett
Det är inte alltid lätt
Men vi gör det på vårt sätt
Att göra fel kan ibland vara rätt
Allt går inte alltid i takt
Ibland finns det ingen puls, ingen rytm
Ibland räcker inte viljan till
om du vill så står vi still
Vi kan göra precis vad vi vill
Det är inte alltid lätt att vandra
Räcker det om vi har varandra
Kanske ser du dig om efter andra
Jag vet inte vad du söker
Men jag ser att du försöker
Vi kan väl njuta av stunden som leker
Vi kan väl älska vinden som våra själar smeker
Det är lätt att begå misstag även om tanken var god
Vi gör vad vi vill om vi får behålla vårt mod
Det är lätt
vi gör vad vi vill så länge vi får göra det på vårt sätt
Att göra fel kan ibland vara rätt




Inga kommentarer: