lördag 31 oktober 2009

slutet på början


Jag slutar aldrig förundras över hur små enkla handlingar kan skapa så mycket glädje
hur ett ord, en omedveten handling kan ge så mycket
Jag slutar aldrig förundras över dessa möten med människor
dessa främlingar som en dag blir vänner som en dag blir mer
Hur de kommer in och ut ur mitt liv
hur jag kommer in och ut ur deras
Jag undrar vilka spår av min närvaro jag lämnat kvar...
Jag undrar vilka känslor, tanken på min närvaro, framkallar
hos de jag lämnat efter, och hos de som lämnat mig efter
Jag önskar att jag aldrig lämnat någon, ensam och sårad
Men jag hade inte agerat annorlunda, även om det hade sparat...
tårar, hjärtsorg och mörka dagar..
Jag kan säga förlåt, men jag har själv fått höra förlåt
Förlåt är ett lika tomt ord, som en tom själ
som står kvar efter
Jag har själv stått kvar, ensam och sårad.
Men vad gör man inte för kärleken...
ger in och ger efter
lämnar ut och lämnar efter
då man längtar efter
det som...
får en att stanna kvar
stanna kvar

Inga kommentarer: