torsdag 19 november 2009

Delar - Tilldelad E&A

Vi är delar av det största i detta liv
Vi är delar som tillsammans skapar enighet
Vi är delar som isär skänker glädje
Men som tillsammans skänker
Lycka
Vi delar säng
Han har sin halva och jag min
Ibland är hans min
ibland är vi bara på min
Vi delar ett liv
Fast vi är två liv
Vi trotsar matematiken
Egentligen är vi bara dåliga på matte
men vi tror blint på att 1+1=1
Vi delar morgon
vi delar natt
vi delar det sista av allting
ibland får jag hela
ibland tar han hela
biten
Vi delar ögonblick
vi delar vardag
vi delar ord
var dag
Vi delar huvudkudde
Vi delar skyldigheter
Vi delar rättigheter
Där
1+1=1
men det stämmer att
1-1=0
Den uppfattningen
delar vi
Jag delar mig själv mitt itu
Om Vi
blir delade
för 1-1=0
Och Han+Jag=1

now deal with that!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Och detta är så fint gjort av dig att jag blir tårögd. Ne mutlu bana att ha en så begåvad vän!

Marc Edward Khalil sa...

Vackert !