söndag 22 november 2009

valväljväl

Om jag fick välja skulle jag pekat på det där och det där och sagt; Det, är vad jag vill ha.
Om jag haft ett val, hade jag utan tvekan gjort en lång lista som jag sedan hade bockat av.
Hade ett val uteslutit ett annat hade jag valt det som för stunden kändes bäst.
Jag ångrar ingenting. Inte ens det som, någon gång gjort min blick tom.
Jag undrar om jag fortfarande har ett val.
Stanna kvar, eller vända på vårt blad...
Om jag lyfter min hand och pekar. Pekar på dig.
Hade orden jag yttrat förmodligen sagt ; Du är allt jag inte är, du är nog allt jag tidigare undvikit.
Det jag tycker är viktigt viftar du bort och lägger aldrig vikt vid.
Du irriterar mig oftast i allt du gör
och.fan.vad.jag.hatar.hur.du.suckar.
Men ändå sitter jag här och kluddar i prydliga rader ner mina tankar.
Hoppas på att det kanske blir lättare att göra ett val om jag får se mina alternativ, svart på vitt.
Sedan har vi ju känslan. Känslan som finns där och som är, som är... så ologisk. En känsla som bara finns, och sprider en mjuk svaghet i hela min kropp. Känslan som får mig att le vid opassande tillfällen.
Sen ser du ju rakt igenom mig när du ser på mig
och jag ser ju rakt igenom dig, långt bort till andra sidan
andra sidan, där du står och väntar
Jag kan och vågar falla baklänges och aldrig någonsin känna minsta rädsla, för...
jag vet att vad som än händer är du där
och fångar upp mig
Vi behöver inte alltid hålla med varandra
Vi håller ju av varandra
Vi behöver inte alltid tala samma språk
Vi vet ju hur vi hänger oss till tystnaden
Hade jag haft ett val, man har väl alltid ett val...har någon med en mätt själ och varma händer sagt. Undrar, vad denne hade valt, då han legat på botten med en hungrande själ

Du blir nog mitt val, oavsett alternativ.
När du inte är här
saknar jag till och med dina förbannade suckar.
Jag är glad att du pekade
jag är glad att jag stod framför dig
då du sa;
Du...


Inga kommentarer: